Sagopa Kajmer // Kolera // Abluka Alarm // Kafile // Melankolia Rap





Sagopa Kajmer // Kolera // Abluka Alarm // Kafile // Melankolia Rap

Sagopa Kajmer. Kolera, Abluka Alarm, Kafile, Melankolia Rap, Hip Hop
 
AnasayfaKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Melankolia Forum
En son konular
En iyi yollayıcılar
Tanlmslz
 
Pesimist
 
SvvLKaJMeRaN
 
[Kaf-Kef]-Yigit^^
 
arıtemiz mf
 
melankolia+coşku
 
KuheyLaN
 
RaPCoLD
 
Melankolia
 
DeRbeDeR39_59
 
Melankolia
Anahtar-kelime
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi digg  Sosyal yer imi delicious  Sosyal yer imi reddit  Sosyal yer imi stumbleupon  Sosyal yer imi slashdot  Sosyal yer imi yahoo  Sosyal yer imi google  Sosyal yer imi blogmarks  Sosyal yer imi live      

Sosyal bookmarking sitesinde Sagopa Kajmer & Kolera Paylaşım Forumu adresi saklayın ve paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde Sagopa Kajmer // Kolera // Abluka Alarm // Kafile // Melankolia Rap adresi saklayın ve paylaşın
Faydalı linkler

Sagopa Kajmer Şarkı Sözleri
Sagopa Kajmer Video Klipleri
Sagopa Kajmer Resimleri
Sagopa Kajmer Konser, Haber, Ropörtaj
Melankolia Tv
Kolera Şarkı Sözleri
Kolera Video Klipleri
Kolera Resimleri
Samet Özkan
Melankolia Forum Sitemap.xml
Guncel Blog

Paylaş | 
 

 Sagopa Kajmer roportaj...

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Melankolia
Moderator
Moderator
avatar

Erkek Mesaj Sayısı : 16
Rep puanı : 1
Kayıt tarihi : 29/06/10
Nerden : ~
İş/Hobiler : ~
Lakap : ~

MesajKonu: Sagopa Kajmer roportaj...   Salı Haz. 29, 2010 11:41 pm



Yunus
Özyavuz, nam-ı diğer Sagopa Kajmer, Türk rap müziğinin önemli ve farklı
isimlerinden birisi. Onu kendi ifadesiyle diğerlerinden ayıran ve
farklı kılan şey ise sözleri ve müziğinin kendine has oluşu.

Şarkı
sözlerinde bolca Osmanlıca ve Farsça kelimeler kullanan Kajmer,
“Yeraltı Operasyonu, Sözlerim Silahım, İhtiyar Heyeti, Sagopa Kajmer,
10 Kurşun, Bir Pesimistin Gözyaşları, G.O.R.A Soundtrack, Romantizma,
Kafile, İkimizi Anlatan Bir Şey ve Kötü İnsanları Tanıma Senesi” isimli
albümleriyle hatırı sayılır bir genç dinleyici kitlesini müziğine
çekti. İçerisinde küfür barındıran eski sözleriyle arasını bozduğunu
söyleyen Kajmer, ilginç bir itirafta da bulunuyor: “Şarkılarımın küfür
içerdiği vakitlerde ailem beni hiç dinlemezdi.” Sagopa Kajmer, müzikte
laf kalabalığını sevmediğini, önemli olanın özü yakalayıp az ve öz
konuşmak olduğunu belirtiyor. Sözlerinin dinleyicilerinin aklında kalma
sebebini sahip olduğu maneviyatla özdeşleştiren Sagopa Kajmer, “Ben
dünya zevkleriyle ilgilenmiyorum. Son iki senem alim zatların
hayatlarını araştırmakla geçti. Hâlâ benim için en mühim şey, o mübarek
zatların dopdolu hayatlarından bir zerre olsun istifade edebilmek.”
diyor. Sanatçı, bu kez sevdiği rap’çileri değil etkilendiği alimlerin
isimlerini sıralıyor: Abdülkadir Geylâni, Ahmed el Bedevî, Hasan-ı
Basri, Ahmed er-Rufai, Bişr-i Hafi, Buhari, Müslim... Eskiden rap’in
önemli isimleriyle hemhal olan Sagopa Kajmer, “Ben rap’in krallarından
geçtim, gönül sultanlarına bağlandım artık. O kadar muhteşemler ki!”
diyor. Kur’an-ı Kerim okumanın kendisini çok rahatlattığını kaydeden
rap’çi Kajmer, Allah’la olan irtibatını ise şöyle açıklıyor: “Ben ilk
önce Rabb’in benden istediklerini uygulamaya koyup daha sonra O’ndan
aldığım güç ile dua ediyorum. İrtibat, çokça zikretmektir. Kelimelerden
geçtik biz, manaya indik.”




Küçükken de böyle çok konuşan biri miydiniz?
Ssessiz bir çocuktum, müzik dinler ve mutlu olurdum. Çok fazla içime kapanıktım. Anca biraz açıldım diyebilirim.



Anne-babanız ne diyordu sizin bu küfürlü şarkılarınıza? Ailenizin büyüklerine karşı bir isyan duygusu oldu mu içinizde?
Bana
ailem karışmaz. Ne yaparsam onlar için iyidir. Önceki şarkılarımdaki
küfürleri de önemsemiyorum, sonuçta herkes küfreder. Ben eski
şarkılarımla aramı çoktan bozdum. Ayrıca isyankar değilim ve isyan
müziği de yapmıyorum. İlk önce yaptığım müziğin isyan müziği olmadığını
anlamanızı isterim. Eskilerde takılmamak gerek. Aile büyüklerime boynum
kıldan incedir. Aile en önemli sahipliktir. Şarkılarımın küfür içerdiği
vakitlerde ailem beni hiç dinlemezdi, hatta pop müzik yap derlerdi. Ne
zaman ki ‘Bir Pesimistin Gözyaşları' albümünü yaptım; hem insanların
hem de ailemin müziğime bakış açıları değişti. Böylesi beni de mutlu
etti. Ünlü olmamak için ses tonumu değişik kullanırdım. Zamanından
kalan içime kapanıklığın dışavurumuydu bu.



Kelimelerin gücü adına çıktığınız bu yolda sizi ne susturabilir?
Eğer iyi sözler yazamasaydım benimle röportaj yapar mıydınız?
Sanırım
hayır. Kelimelerin gücü, cümlelerin gücü; bu ikisine müziğin sağlamlığı
eklendiğinde bütünlük sağlanıyor. Eğer sadece iyi müzik olsaydı da
sözler kötü olsaydı olmazdı. Ben bir bütünüm, bütünlüğüm olduğu için
Sagopa Kajmer'im. Hissettiklerimi açığa vururken dikkatli olmalıyım. Bu
benim disiplinim, prensibim. Beni susturabilmek için yaratılmış
herhangi bir güç yok. Çünkü ben gücümü dinleyicimden, insanlardan
alıyorum. Susturulması ancak kendine bağlı olan bir imkansızım.

kaynak:
Baktabul Msn messenger ifadeleri, Avatar, gif, smiley, Resimli Siirler,
izle, indir, Komik Resimler, programlar, Resimleri, Haberler http://www.baktabulum.com/turkce-rock-rap-yabanci-rock-metal-muzik/122436-sagopa-kajmer-roportaji-sagopa-kajmer-ile-roportaj.html



İllâ ki ağız dolusu konuşmak mı gerekiyor? Sustuğunuz anlarda ne yapıyorsunuz?
Nasıl
planlama yaptığınıza bağlı. Ben de herkes gibi insanım, susarım da
konuşurum da. Önemli olan doğru zamanda konuşup doğru zamanda susmak.
Dışarıdan nasıl göründüğümü bilemiyorum ama kendimi nasıl gördüğümü çok
iyi biliyorum. Sustuğum zamanlarda murakabe yapar düşünürüm. Laf
kalabalığını sevmem. Müzikte de laf kalabalığını sevmiyorum. Özü
yakalamak, az ve öz konuşmak lazım.




Kaf
Kef, Evliya-i Rap, Küheylan, Yaşlı Çocuk, Karizmatik Emmi, Melodrama,
Sagopa Kajmer... Gerçek isminiz de Yunus. Niye bu kadar çok mahlas
kullanıyorsunuz?

O
an ne hissediyorsam o. Şarkılara göre de değişir, hislere göre de.
Kendimle barışık yaşarım, mahlasları hissi olarak düşünmek gerek. Öyle
gelişi güzel bir şey değil. Her bir mahlasım benim ayrı bir
anlatımımdır.

Sözlerinizin
akıllarda kalıcı olmasının nedeni ne? Dünya zevklerine fazla itibar
etmemeniz mi, sözlerinizin felsefeyle yoğrulması mı?

Maneviyatım.
Ben dünya zevkleriyle ilgilenmiyorum. Neysem oyum. Olduğum gibi
görünürüm, düşündüklerimi şarkılarıma aktarırken kelime dünyası içinden
en öz olanları yan yana koyarım. Anlaşılırlık sayesinde kalıcılığı
yakaladım.





Amerikan
kültüründen doğan rap müziğinin argümanlarını kullanarak, Amerikalı
takılmamaktan, kendi değerlerimize sahip çıkmaktan bahsediyorsunuz? Bu
çelişki değil mi?

O
zaman şöyle söyleyeyim, hiçbirimiz e-mail ya da internet kullanmayalım,
kola da içmeyelim, Amerikan markaları da giymeyelim. Allah vesileler
yaratmış, vesileyi değerlendirmek esastır. Her ne kadar Amerika
sokaklarından çıkmış olsa da rap bir araçtır. Amaçsa içinde
gizlediğindir. Sen bir kısmını alır ve kendi özüne uyarlarsın. Rock
müzik yapanlar da böyledir, pop da. Türkiye'de sahip çıkmamız gereken
ne var? Kültür diyoruz, gelenek görenek diyoruz, ama izlediğimiz
kliplerde çıplak hatunlar, gırla içki, kötü sesler ve bize uymayan
görüntüler var. Bırak Amerikancılığı, zaten yırtınsan onlar gibi
olamazsın ya da yarattığın sahtelikle onların gerçekliğini
yakalayamazsın. Bizde hep dış ülkelere özenti var. Artık Türkçe o kadar
değiştirildi ki, esas bunlarla ilgilenmek gerek. Sago bunu söyler.





Ortaya koyduğunuz Türk rap'inin hem Türkiye'deki rapçilerden hem de dünyadaki rapçilerden farklı yanları nedir?
Benim
hem sözlerim hem de müziğim kendime has. Cevap olarak bu gerçeklik
yeter. Malum Türkçe rap dendiğinde "Iııghhh çok itici buluyorum"
diyenler o kadar çok ki! Benden sonra insanların rap'e bakış açıları
değişti. Ailelere kadar ulaştım. Kitlelerin bana olan sevgisi
diğerlerine olanlardan çok daha farklı. Beni ağabeyleri, öğretmenleri
olarak görüyorlar. İşte fark bu. Ben bir yıldız değilim, bir ihtiyacım
belki de, kim bilir.





Rap ortamının algı ve idrak seviyesi düşük mü?
Hayır,
hayli yüksek. Dinleyenlerim çok zeki. Zeki olmasalar beni
dinlemezlerdi. Çünkü ben de zekiyim. İdrake geç varanlar ise sonradan
her şeyin farkına varıyorlar. Sonuçta anlamadan idrak olmaz.
Konserlerde bağıra bağıra, ağlaya ağlaya şarkılarıma iştirak ediliyorsa
o insanların idrak seviyelerinin düşük olduğu nasıl söylenebilir? Onlar
canım benim.





Türkiye'deki rap sanatçılarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Türkiye gibi muhafazakar değerlere sahip bir ülkede rap gelişir mi?
İnsan
kendini geliştirir, müzik gelişmez. Sen geliştikçe aracın olan müziği
de değiştirirsin. Ne bileyim sözler değişir, anlattıklarının derinliği
değişir. Muhafazakar bir ülkedeyiz diyorsunuz ama o eskidendi. Artık
her şey o kadar serbest ki… Dünyayı gezdim, bizim kadar rahat ülke yok.
Türk rap'inde neler oluyor bilmiyorum. Belki de umrumda değil. Herkesin
bir şekilde amacına ulaşmasını ve bizim önderliğini yaptığımız bu türü
geliştirmesini de canı gönülden istiyorum.





17
yaşında ‘Tepki' isimli bir rapçi "Kulağın boynuzdan korktuğu bir rap
anlayışı var Türkiye'de. Büyükler bizi aşağıya itmeye çalışıyor" diye
feryat ediyordu? Doğru mu bu?

Abartılı
bir yaklaşım. İyi rapçi vardı da Türk rap dinleyicisi mi kabullenmedi?
İyi olan her zaman iyidir ve iyi olan mutlaka sonuca varır. Ben 10
senede vardım. Ama vardım. Şahsi olarak derim ki; boynuzlar kimi zaman
kulak altında kalırlar, kimi zaman onun üstüne çıkarlar. Boynuzuna göre
değişir. Demek ki o boynuzlar kulağa ulaşamamışlar. Ulaşsalardı kendi
özgürlüklerini tadarlar ve işin hazzına varırlardı. Bu denizin tüm
suyunu bizler içeceğiz diye bir kaide yok.





İçerisinde gazel ve kaside olacak bir kitap yazmaya başlamıştınız? Ne aşamada?
Boş vaktim oldukça yazıyorum. Çok bir şey yok. Kaside, gazel vs. yazabilirsem ne mutlu bana.





Sizin
sevdiğiniz rapçilerin isimlerini (Chuck D, Ice T, L.L, Krs, Cube, Kool
Keith, Rakim gibi...) biliyoruz ama sizi kendine çeken evliya ya da
derviş insanlar kimler?

Son
iki senem alim zatların hayatlarını araştırmak ve onlardan feyzler
almakla geçti. Hâlâ benim için en mühim şey, o mübarek zatların dopdolu
hayatlarından bir zerre olsun istifade edebilmek. Beni derinden
etkileyenleri büyük bir zevkle yazayım: Abdülkadir Geylâni (ks) en
başta olmak üzere; Ahmed el Bedevî (ks), Hasan-ı Basri (ks), Ahmed
er-Rufai (ks), Bişr-i Hafi (ks), Mahmud Hüdâi (ks), Şah-ı Nakşibendi,
Feridüddin Attar (ks), Mevlânâ Celaleddin-i Rumi (ks), Buhari, Müslim,
Hakim Tirmizi, İbrahim Hakkı Erzurumi (ks), Muhyiddin-i Arabi (ks). O
kadar çoklar ki her biri ile ilgili değişik hayranlıklarım var. O
saydığınız rapçileri eskiden dinlerdim. Ben rap'in krallarından geçtim,
gönül sultanlarına bağlandım artık. O kadar muhteşemler ki! Okudum
bildim deme, çok taat kıldım deme. İlk emir okumak, ama roman okumak
değil.

kaynak:
Baktabul Msn messenger ifadeleri, Avatar, gif, smiley, Resimli Siirler,
izle, indir, Komik Resimler, programlar, Resimleri, Haberler http://www.baktabulum.com/showthread.php?t=122436




Söz, bu topraklarda değerli bir enstrümandır. Rap sözün gücünü azaltmıyor mu?
Vezin
problemi olmasaydı kısıtlama olmazdı. Fakat malum ritimsel bir bütünlük
için lirikal açıdan düzenleme şart. Bu işi de herkes yapamaz, ustanın
işidir. O nedenle ben ben oldum. Her ne kadar kısıtlı bir söz dizimi
olsa da içi umman oldukça problem yok.





Sözün en etkili ve tasarruflu sarf edildiği kitap Kur'an'dır. Kur'an okuyor musunuz?
Katılıyorum. Elbette okuyorum, okumadan olur mu? O kadar rahatlatıyor ki!..
Allah'la dua ederek konuşurken kullandığınız kelimeler nasıldır peki?
Rabb’imiz
bizlere sünnet izinden gitmeyi buyuruyor. Onunla iletişim için ilkin
sünnete bağlanmak ve bu vesileyle doğruca ilerlemek gerek. Malum herkes
canı sıkıldıkça Rab ile konuşabilir, içini rahatlatabilir. Lakin ben
ilk önce Rabb'in benden istediklerini uygulamaya koyup daha sonra ondan
aldığım güç ile dua ediyorum. Bir şey yapmadan bir şey beklemek ya da
kuru kuruya dua etmek bana ters. İrtibat, çokça zikretmektir. Ben buna
çok önem veririm. Bir süre sonra otomatik olarak iletişiminiz güçlenir.
Kelimelerden geçtik biz, manaya indik.




Hem dindar hem pesimist olabilir mi insan?
Çelişki arayan için hayat çelişkilerle dolu. Mühim olan takdir etmek. Pesimist olmak, mecazi manada suskunluktur.


"Rap'i yozlaştıran ve serseriliği ön plana çıkaran Eminem, 5r0 cent gibi Amerikalı rapçileri yeriyorum. Umrumda değiller!"


Sizin
ilk dönemler protest, daha küfürlü bir tarzınız vardı? Zamanla daha
derin, manalı, aşk ve acı üzerine yoğunlaşan bir tarza kaydınız? Ne
değişti, ne değiştirdi kelimelerinizi? Rap'çı Yunus, Hak'çı derviş
Yunus olma azminde mi?

Her
zaman aynıydım, siz beni geç yakalamışsınız. Her şey aynı. Yunus,
Yunus’tur. Bizim Yunus. Ama sizin, ‘bizim Yunus' demeniz için beni daha
iyi idrak etmeniz gerek.





Osmanlıca
ve Farsça kelimelerini sık kullandığınız şarkılarınızı günümüzün
gençleri anlayabilir mi? Son albümünüz Kötü İnsanları Tanıma Senesi
daha sade ve yabancı kelimelerin azaltıldığı bir çalışma olmuş. Bu
yöndeki şikayetlerin bir sonucu mu bu?

Hayır,
daha fazla kişiye ulaşmak için daha anlaşılır olmak gerek. Tercih
edilen yol bu. Kimsenin bir şikayeti yok. Hatta ben komple yabancı
kelime kullansam da onlar ezberler ve hissederler. Herkese her türlü
yazabildiğimi gösterdim en azından. Önceden benim için "sözlük ve kitap
açıp yazıyor" denilirdi. Bu gibi cahilleri bilgimle ezdim. Ben sokak
şairiyim diyorum. Bu şu demek; sokak kültürü ile iç içe yaşadım ve
sokaktaki insanın diliyle nasıl müzik yapılır onu yaptım. Biraz kaba,
biraz sert ama genelde etkili bir yapım var. Tamamıyla kendi tasarımım.
Gençleri alkolden, uyuşturucudan uzak durmaya çağırıyorsunuz. Oysa
birçok insanın kafasında rap'in bu tür ortamlarda filizlendiğine dair
bir yargı yok mudur? Her duyulana ya da her insanın dediğine
inanmamalı. Kötü de var, iyi de. Sage Francis adlı rap sanatçısını
örnek verelim. Bu MC belki de en önemli rap yıldızlarından biri ve
Amerika'da benim lirikalitemde olan, hissiyatı bana benzeyen bir
sanatçı. Ne alkol içer ne de uyuşturucu kullanır. Ben bunlarla
ilgileniyorum. Ve her fırsatta rapi yozlaştıran ve serseriliği ön plana
çıkaran büyük Amerikalı rapçileri de yeriyorum. Bu Eminem olsa da dr
dre ya da 50 Cent olsa da. Umrumda değiller! Onların sözlerinin
toplamını karşınıza alın, gülersiniz. Kısacası Sago der ki; ağzı olan
konuşuyor. Rap müziğinin kitabını yazacak derece bilgi sahibi biriyim.
O nedenle işi kısaca özetleyelim: Rap demek iyi söz ve iyi yorumun
kaliteli bir müzikle birleşmesidir. Bunu yaparken ne içtiğin ya da ne
kullandığından ziyade çıkan şarkının kalitesi seni alakadar etmeli.
Gençleri hiçbir şeyden uzak tutma gayretim yok. O gayreti onlar
göstermeliler, ben de vesile olmalıyım. İşin özü Sago'nun sözüdür.



Sayfa başına dön Aşağa gitmek
DeRbeDeR39_59
Yeni üye
Yeni üye
avatar

Erkek Koç Manda
Mesaj Sayısı : 15
Rep puanı : 0
Doğum tarihi : 15/04/97
Kayıt tarihi : 30/06/10
Yaş : 20
Nerden : 39 Kırklareli
İş/Hobiler : Pc
Lakap : DeRbeDeR39_59

MesajKonu: Geri: Sagopa Kajmer roportaj...   Çarş. Haz. 30, 2010 4:43 pm

Sagopa Kajmer Bi Yeniköye De Gelir misin ??
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Sagopa Kajmer roportaj...
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Sagopa Kajmer // Kolera // Abluka Alarm // Kafile // Melankolia Rap  :: Sagopa Kajmer Konser, Haber, Ropörtaj-
Buraya geçin: